روانشناسی

بخواهید که بهای لازم برای موفقیت را بپردازید

بهای لازم برای موفقیت را بپردازید
  • بخواهید که بهای لازم برای موفقیت را بپردازید

در پس هر موفقیت بزرگ حکایتی از تحصیل، آموزش، تمرین، نظم و انضباط و از خود گذشتگی وجود دارد. باید بخواهید که بهای این موفقیت را بپردازید.

شاید برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب به عوامل زیادی نیاز باشد، داشتن تمایل به آن کاری که لازم است شرایطی را فراهم می آورد تا در برابر چالشها، مشکلات، و حتی آسیب های شخصی ایستادگی کنید!

داشتن تمایل به شما کمک میکند که هرکاری را برای خود آن کار و لذت بردن انجام دهید نه به عنوان یک تکلیف سخت و آزار دهنده.

یادتون باشه سختی موقتی است اما مزایایی که از تلاش و سختی ها کسب میکنید برای همیشه است

با تمرین وتلاش همه روزه در یک مدت زمان معین میتوانید به موفقیت نزدیک و نزدیکتر شوید

تمرین! تمرین! تمرین!

دیگه وقتشه لاغر شدن ولاغر موندن رو تمرین کنی!!!

  • بدبینی را کنار بگذارید چون بدبینی یکی از مهمترین موانع توقف شما در مسیر لاغری است

من همواره نقطه مقابل یک پارانوئید بوده ام. من همیشه فکر میکنم دیگران توطئه کرده اند بر حال خوش من بیفزایند (استان ویل)

همیشه نقطه مقابل یک پارانوئید باشید به جای اینکه فکر کنید دیگران علیه شما در حال توطئه هستند این فکر را در خود تقویت کنید که دیگران دست به دست هم داده اند تا حال شما را بهتر کنند.

یاد بگیرید به جای اینکه هر چالش و مشکلی را سد راه خود ارزیابی کنید، آن را موردی در نظر بگیرید که قرار است خیری به شما برساند.

فکرش را بکنید اگر در تمام مدت عمر فکر میکردید دیگران برای به موفقیت رساندن شما در تلاشند چه نتایج بهتری میگرفتید.

و جالبه که بدونید موفق ها اینگونه فکر میکنند.

در واقع ثابت شده است که موج موفقیتی که موفق ها میفرستند، موفقیت بیشتری را نصیب آنها میکند.

موانع و مشکلات را فرصتی برای رشد، تغییر و موفقیت ارزیابی کنید.

در برخورد با مسائل، فقط کافیه یاد بگیریم که از خودمون یه سوال بپرسیم! اینکه، چطور از این تجربه به سود خودم استفاده کنم؟

در هرچیزی در پی فرصت مطلوب باشید!!!

  • به کارهایتان سروسامان دهید و اشکالات خود را برطرف نمایید.

اگر میز آشفته نشانه یک ذهن آشفته باشد، یک میز مرتب نشانه چه چیزی میتواند باشد؟ ( لارنس پیتر).

چرخه تکمیل: تصمیم–>برنامه–>شروع–>ادامه–>اتمام–>تکمیل کردن

به نمودار بالا نگاه کنید. اسم آن چرخه تکمیل کردن است. هر یک از مراحل، تصمیم گیری، برنامه ریزی، شروع، ادامه، پایان و تکمیل کردن برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای ضرورت دارد تا به نتایج مطلوب برسید. با این حال چند نفر از ما به این مرحله تکمیل نمیرسیم؟ همه کارها را به پایان میرسانیم اما یک کار را انجام نمیدهیم.

آیا در زندگی شما بخش ناتمام باقی مانده ای وجود دارد؟ وقتی گذشته را کامل نمیکنید، آزادی آن را ندارید حال را در آغوش بکشید

  • سالی یک بار عادت‌های موفقیت جدید را در خود ایجاد کنید!!!

کسی که می‌خواهد به اوج برسد، باید به قدرت عادت‌ها توجه کند. باید عادت‌های شر و بد را از سر خود کم کند و به عادت‌هایی رو بیاورد تا او را در تحقق خواسته‌هایش یاری دهد.

روانشناسان معتقد که تا ۹۰% رفتار ما از روی عادت است. یعنی از زمانی که از خواب بیدار می‌شوید تا زمانی که شب به بستر می‌روید، صدها کار را به شکل واحدی همه روزه انجام می‌دهید. یعنی در واقع طی سال‌های مختلف عادت‌هایی در خود ایجاد کرده‌اید که طرز زندگی شما را در ابعاد مختلف رقم می‌زند. از کار و درآمدتان گرفته تا سلامتی و روابطی که با دیگران دارید.

فکر میکنی چه عادتهای غلطی داری که باید تغییرشون بدی؟

هر عادتی که در حال حاضر دارید نتایج فعلی شما را رقم می‌زند با احتمال بسیار زیاد اگر می‌خواهید به درجات موفقیت بالاتری برسید باید از برخی عادت‌های خود فاصله بگیرید.

به عنوان مثال: دیر خوابیدن در شب، تماشای بیش از حد تلویزیون، با سرعت غذا خوردن، نداشتن تحرک کافی، مشغولیت با عبارات منفی و افکار منفی و….

  • به جای منفی ها به مثبت ها چشم بدوزید

منفی بودن و انگیزه نداشتن آسان است، اما مثبت بودن و انگیزه داشتن به تلاش احتیاج دارد. در حالی که نمی­توانید با یک دکمه جنبه­ های منفی را در خود خاموش کنید، می­توانید به جای منفی ها به مثبت ها چشم بدوزید. ( دونا کاردیلو)

انسانهای موفق بی توجه به آنچه در پیرامونشان میگذرد به جنبه­ های مثبت توجه می­کنند. آنها به جای توجه به شکست­های گذشته به موفقیت­هایی که در گذشته داشته اند توجه می­­کنند، موفق­ها پیوسته مبتکر هستند و به جستجوی اهداف خود می­روند.

در پایان روز و قبل از اینکه بخوابید باید موفقیت­های خود را تصدیق کنید، هدفهایتان را مرور کنید، به آینده موفقی که در پیش رو دارید چشم بدوزید و برای کارهای فردایتان برنامه ریزی کنید.

چرا پایان روز پیشنهاد می­شود؟ زیرا آنچه در ۴۵ دقیقه آخر روز بخوانید، به آن گوش بدهید، درباره­ اش صحبت کنید، تاثیر زیادی بر روی خواب شما و روز بعد زندگی شما دارد. در خلال شب ذهن نیمه هوشیار شما این برنامه های شبانه را پردازش می­کند و جالب است که بدانید میزان این پردازش حدود ۶ برابر پردازش در ساعات دیگر روز است.